Ads (728x90)


Μια νέα σκληρή αναμέτρηση με πρωταγωνιστές τα ταχύτητα trimarans μπήκε στο αγωνιστικό ημερολόγιο. Ενα μεγάλο και εντυπωσιακό offshore από τη Βαλένθια και ενδιάμεσες στάσεις σε πόλεις του Ατλαντικού και τερματισμό στη γαλλική Morlaix
Τo Route des Princes είναι ένας μεγάλος αγώνας και συνάμα μια νέα προσέγγιση στα ιστιοπλοϊκά δρώμενα. Μια πρωτοβουλία που συνδυάζει τη ναυτοσύνη, την υψηλή τεχνολογία και τον γαστρονομικό πολιτισμό. Βασικός συντελεστής και χορηγός της ενέργειας είναι η μεγάλη γαλλική εταιρεία Prince des Bretagne, παραγωγός φρέσκων λαχανικών. Οφείλουμε να πούμε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που η εν λόγω εταιρεία έχει ως πλατφόρμα επικοινωνίας την αγωνιστική ιστιοπλοΐα ή την ωκεανοπλοΐα.
Το Route des Princes έχει λάβει την ονομασία του από τον χορηγό, την εταιρεία Prince des Bretagne, και είναι ανοιχτό σε πολύγαστρα σκάφη άνω των 50 ποδών.

Αγών γόνιμος
Το Route des Princes έχει λάβει την ονομασία του από τον χορηγό, την εταιρεία Prince des Bretagne, και είναι ανοιχτό σε πολύγαστρα σκάφη άνω των 50 ποδών. Η φετινή πρώτη έκδοση συγκέντρωσε σπουδαίους αθλητές και σκάφη που έτρεξαν σε 2 κατηγορίες στα Multi 50 και στα MOD70.
Η διαδρομή του αγώνα περιλάμβανε πόλεις με πλούσια ιστορία τόσο ναυτική όσο και γαστρονομική και κάλυπτε Μεσόγειο και Ατλαντικό, καβατζάρισμα στο θρυλικό Fastnet και τερματισμό σε ύδατα γνώριμα για τους περισσότερους αγωνιζόμενους στη γαλλική πόλη Morlaix. Οι αγωνιζόμενοι έπρεπε να καλύψουν συνολικά 3045 ναυτικά μίλια για να κόψουν το νήμα.
Συγκεκριμένα η εκκίνηση δόθηκε στις 5 Ιουνίου από την Valencia με πορεία προς τη Λισαβόνα, την πόλη των μεγάλων θαλασσοπόρων. Κατόπιν ο στόλος ανέβηκε στο Δουβλίνο, ακολούθησε το Plymouth για να τερματίσει στη Βρετάνη, στο Morlaix. Συνολικά έτρεξαν 8 σκάφη, 4 ομάδες στην κατηγορία των Multi 50 και 4 ομάδες στα MOD 70. Εκκίνηση πήρε χωρίς βαθμολογική σημασία και το σκάφος του χορηγού, το "Maxi 80 Prince de Bretagne", ένα νεότευκτο Maxi 80 με κυβερνήτη τον Lionel Lemonchois, έμπειρο ωκεανοπλόο και νικητή σε πολλές και διαφορετικές διοργανώσεις υψηλού ανταγωνισμού.
Οι ιστιοπλοϊκοί αγώνες βασίζονται σε ηθικές αξίες και μεταφέρουν πολλαπλά μηνύματα. Δεν αποτελούν μονοδιάστατες διοργανώσεις όπου κάποιοι αθλητές επιδεικνύουν μεταξύ τους την ιστιοπλοϊκή δεινότητα. Είναι κάτι περισσότερο και πιο σύνθετο.
Μια διοργάνωση όπως το Route des Princes προσφέρει εκτός από το αθλητικό και αγωνιστικό κομμάτι, το γόνιμο έδαφος για την προώθηση της τοπικής κοινωνίας κάθε διοργανώτριας πόλης δημιουργώντας μια υπεραξία και μια παρακαταθήκη για το μέλλον.
Η διαδρομή της πρώτης έκδοσης του αγώνα δεν είναι τυχαία, σύμφωνα με τους διοργανωτές ο στόχος είναι η δημιουργία μια ρεγκάτας που αντανακλά στο ήθος και τον αξιολογικό κώδικα της εταιρείας Prince de Bretagne. Επιπλέον υπογραμμίζει τη σχέση στεριάς και θάλασσας, μια σχέση πάνω στην οποία έχει στηριχτεί η εξέλιξη του ίδιου του ανθρώπου.
Εορταστικά και αγωνιστικά
Κατά τη διάρκεια φιλοξενίας του αγώνα (4 ημέρες) καθεμία από τις 5 πόλεις προσέφερε ένα πλούσιο ρεπερτόριο εκδηλώσεων προάγοντας σε προσκεκλημένους, τουρίστες, στα τοπικά και διεθνή ΜΜΕ την τοπική κουλτούρα. Στη Βαλένθια το Village race γέμισε με γιγάντιες παεγιέρες στήνοντας ένα μεγάλο γλέντι, στη Λισαβόνα ζήσαμε το μεγάλο φεστιβάλ της πόλης με τους εορτασμούς του Αγ. Αντωνίου προστάτη της πόλης και περπατήσαμε στα σοκάκια της Alfama, της παλαιότερης συνοικίας κάτω από το κάστρο και θέα τον Τάγο ποταμό.
Στο Δουβλίνο οι θεατές παρακολούθησαν μια σειρά από συναυλίες ενώ στο Plymouth οι γιορτές κράτησαν μέχρι το πρωί. Το μεγάλο φινάλε ήταν στη γαλλική Morlaix της Βρετάνης, περιοχή στην οποία η διοργανώτρια εταιρεία ξεκίνησες τις δραστηριότητες της. Εκεί, το εορταστικό πρόγραμμα του τερματισμού συνέπεσε -όχι τυχαία- με το μεγάλο Φεστιβάλ "Between Land and Sea" το οποίο πραγματοποιείται κάθε 2 χρόνια και συγκεντρώνει πλήθος κόσμου το οποίο βγαίνει στη θάλασσα με κάθε είδους πλωτό μέσο, από παραδοσιακά, ιστιοπλοϊκά, ιστορικά σκάφη κ.ά.
Πρόκειται για μια μεγάλη γιορτή που εξυμνεί την παράδοση σε μια περιοχή με πλούσια ιστορία και άρρηκτα συνδεδεμένη με τη ναυτική τέχνη.
Οι Skippers
Jean-Pierre Dick, Sidney Gavignet
Yann Guichard, Sebastien Josse
Gilles Lamire, Yves Le Blevec
Erwan Le Roux, Lionel Lemonchois
Lalou Roucayrol
Οι νικητές
Μετά 2500 και πλέον ναυτικά μίλια, παράκτιες κούρσες τα σκάφη έκοψαν το νήμα στο κόλπο του Morlaix. Στην κατηγορία των MOD 70 την πρώτη θέση στη γενική κατάταξη κατέλαβε το Gitana XV - Edmond de Rothschild με κυβερνήτη τον Sebastien Josse. Το Gitana ΧV και το πλήρωμα του είχαν σπουδαίες επιδόσεις καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα τόσο στα offshore όσο και στα παράκτια κερδίζοντας τις 9 από τις 16 inshore.
Στην κατηγορία Multi 50 την πρώτη θέση στη γενική κατάταξη κατέλαβε ο έμπειρος Lalou Roucayrol με το Arkema - Aquitaine Region. Ο Γάλλος Skipper με 20ετή εμπειρία στα πολύγαστρα αν και πέρασε τη γραμμή του τερματισμού δεύτερος είχε εξασφαλίσει του βαθμούς ώστε να του χαρίσουν την πολυπόθητη νίκη.
Lisbon Stories
Το ONDECK ταξίδεψε στην Πορτογαλία και στη γενέτειρα των μεγάλων θαλασσοπόρων, τη Λισαβόνα προκειμένου να παρακολουθήσει τις παράκτιες ιστιοδρομίες και την αναχώρηση των σκαφών για το επόμενο σκέλος. Tην πρώτη ημέρα επιβιβαστήκαμε στο Fenetre Cardinal με τον Erwan Le Roux, νικητή του Transat Quebec-Saint-Malo το 2012.
Το σκάφος, ένα Multi 50 είναι το πρώην Crepe Whaou! 3 που τώρα τρέχει με τα χρώματα της Cardinal. To σκάφος έχει ολικό μήκος 15.24 μέτρα και πλάτος 15.20 μέτρα. Αναφορικά με την ιστιοφορία η μαΐστρα έχει επιφάνεια 101 τ.μ. το solent 73 τ.μ και το gennaker 160 τ.μ.
Τη δεύτερη ημέρα μας περίμενε μια έκπληξη αφού το σκάφος στο οποίο κατευθυνόμαστε ήταν το Spindrift, ένα MOD 70 κατασκευασμένο το 2012. Με εντυπωσιακό μέγεθος, 21,2 μέτρα ολικό μήκος και μέγιστο πλάτος τα 16.8 μέτρα και μόλις 6.3 τόνους ως εκτόπισμα, το σκάφος απογειώνεται. Κατά τις δοκιμαστικές κούρσες πριν από το inshore κινούμασταν μαζί με τον πλωριό. Ανέβαινε ο αέρας βγαίναμε στο σοφράνο πλωτήρα, ανέβαινε και άλλο σοφράνο και πρίμα. Ο πλωριός καθόταν μπρούμυτα στην άκρη του πλωτήρα για το βάρος. Επεφτε ο αέρας, μπαίναμε μέσα πατώντας επάνω στο δίχτυ, έπεφτε ακόμη περισσότερο μπαίναμε πιο μέσα, στο κέντρο κοντά στο wing mast. Η επιτάχυνση ήταν εντυπωσιακή, με μια ριπή (ρέφλα) το σκάφος απογειωνόταν, το δρομόμετρο ανέβαζε και έγραφε 20+ κόμβους. Skipper ήταν ο Xavier Revil αντικαταστώντας τον Yann Guichard ο οποίος απουσίασε για 2 ημέρες για να τρέξει το Bol D'or με το Ladycat και την σύζυγό του.
info
www.Routedesprinces.com
Γεράσιμος Γερολυμάτος

Δημοσίευση σχολίου